24.01.2020     Etihad Airways - EY (607)     EY     INVOL REF and CHANGE, Обмен, Возврат, Правила, IATA reso

Etihad Airways - EY. Standard schedule change policy

Introduction: This section is intended to address the role of Reservation and Ticketing agents in the eventuality of a flight schedule change occurring more than 72 hours (A planned schedule change) before the flight departure. Special procedures may apply for certain changes, which will be communicated accordingly. A “schedule change” occurs when the airline changes the scheduled departure time / date / flight number or cancels a particular flight between the date of issue (or booking) and the actual travel date. A schedule change may occur due to reasons listed below:

  • Time change
  • Equipment change (resulting in premium guests being downgraded)
  • Route discontinuation
  • Bookings which have broken or missed connectionsas a result of these schedule changes

Example | Change of flight times, change of flight numbers, change in frequency, discontinuation
of service in a market, equipment changes. Failing to take action when schedule changes occur
may result in:

  • Guests missing their connections
  • Guests unable to check in online
  • Disappointment / dissatisfaction

 

ИНСТРУКЦИИ ПО ТЕМЕ

 

 

инструкции для авиакассиров СИРЕНА-Трэвел, GDS AMADEUS, GALILEO, SABRE, GABRIEL, BSP LINKS

 

Информация и ссылки размещенные на данном ресурсе не могут быть использованы в коммерческих целях. При возникновении споров и предъявлении претензий они также не могут быть использованы в качестве юридического документа. В связи с развитием систем бронирований, изменением правил и технологий перевозчиков, возможны обновления форматов. Актуальную информацию  смотрите на сайтах авиакомпаний и GDS - раздел для агентов

ИАТА Резолюция 830d. КОНТАКТЫ

ВНИМАНИЕ! С 1 июня 2019 года Агент обязан вносить в бронирование контактную информацию пассажира в соответствии с резолюцией 830d. Эти данные необходимы для оперативного оповещения пассажиров о возможных изменениях. В случае отказа от предоставления контактных данных, агент обязан проинформировать пассажира, что ему может быть не предоставлена актуальная информация от авиакомпании об изменениях расписания. Руководствуйтесь актуальными инструкциями IATA и GDS

Правила и рекомендации EY