Etihad Airways - EY. Standard schedule change policy
Introduction: This section is intended to address the role of Reservation and Ticketing agents in the eventuality of a flight schedule change occurring more than 72 hours (A planned schedule change) before the flight departure. Special procedures may apply for certain changes, which will be communicated accordingly. A “schedule change” occurs when the airline changes the scheduled departure time / date / flight number or cancels a particular flight between the date of issue (or booking) and the actual travel date. A schedule change may occur due to reasons listed below:
- Time change
- Equipment change (resulting in premium guests being downgraded)
- Route discontinuation
- Bookings which have broken or missed connectionsas a result of these schedule changes
Example | Change of flight times, change of flight numbers, change in frequency, discontinuation
of service in a market, equipment changes. Failing to take action when schedule changes occur
may result in:
- Guests missing their connections
- Guests unable to check in online
- Disappointment / dissatisfaction
- Etihad Airways - EY. Standard schedule change policy
- IATA. Changes to Standards Supporting Involuntary Involuntary Flight Changes
- IATA. Changes to Standards Supporting Involuntary Flight Changes in Irregular Operations (FAQ)
- EC.Transport taxes and charges in Europe
- Конференция 42 IATA - изменения RESO: 800x, 804f, 812, 818g, 824a, 824d, 828, 832, 850, 850b, 862, 866a , 896
- IATA RESO 017f. Exchange, Reissues and Refunds
- IATA RESO 735a. Ticket Validity
- IATA RESO 735c. Rerouting, Refund in Case of Death
- IATA RESO 735d. Involuntary Change of Carrier, Routing, Class or Type of Fare
- IATA RESO 736. Voluntary Changes to Tickets and Miscellaneous Documents
- IATA RESO 736. Voluntary Changes to Tickets and Miscellaneous Documents
- IATA RESO 737. Refunds 1
- IATA RESO 737. Refunds 2
- IATA RESO 824r. Refunds to Agents
Информация и ссылки размещенные на данном ресурсе не могут быть использованы в коммерческих целях. При возникновении споров и предъявлении претензий они также не могут быть использованы в качестве юридического документа. В связи с развитием систем бронирований, изменением правил и технологий перевозчиков, возможны обновления форматов. Актуальную информацию смотрите на сайтах авиакомпаний и GDS - раздел для агентов
ВНИМАНИЕ! С 1 июня 2019 года Агент обязан вносить в бронирование контактную информацию пассажира в соответствии с резолюцией 830d. Эти данные необходимы для оперативного оповещения пассажиров о возможных изменениях. В случае отказа от предоставления контактных данных, агент обязан проинформировать пассажира, что ему может быть не предоставлена актуальная информация от авиакомпании об изменениях расписания. Руководствуйтесь актуальными инструкциями IATA и GDS